Inkaso pohľadávok - to sú tí „vymáhači“?

„Prístup vašich zamestnancov ma milo prekvapil. Vždy, keď mi niekto volal, bol ústretový a vedel aj poradiť a pochopiť, aj keď som mala nejaký problém so splátkou. Časom mi ponúkli ..."

Intrum je európskym lídrom v odvetví inkasa pohľadávok a pred niekoľkými rokmi sme priniesli výraznú zmenu postupov do tohto odvetvia. Dnes sme už skôr poradcovia, ktorí dlžníkov považujú za zákazníkov. Tvrdé vymáhanie už neexistuje.  

Presvedčila sa o tom aj naša dlhujúca zákazníčka pani Monika z okresu Nové mesto nad Váhom. Do finančných problémov sa dostala po tom, čo jej bývalý manžel začal piť a jeho financie išli mimo rodinu. Splácala zo svojho platu hypotéku a starala sa o dve deti. Na ostatné záväzky jej financie nezostávali.

Prístup vašich zamestnancov ma milo prekvapil. Vždy, keď mi niekto volal, bol ústretový a vedel aj poradiť a pochopiť, aj keď som mala nejaký problém so splátkou. Časom mi ponúkli splácanie ako v banke, presne vypočítané splátky aj konečnú sumu, ktorá sa nezvyšuje ako pri splátkach v iných spoločnostiach, ktoré odkupujú omeškané úvery,
vysvetľuje pani Monika

V spoločnosti Intrum hľadáme riešenia, ktoré sú prístupné jednak pre dlhujúceho zákazníka a jednak aj pre klienta - veriteľa.

Súčasne celkovo naše postupy komunikujeme s Národnou bankou Slovenska, pod ktorej správou sme ako ňou licencovaný subjekt.

V očiach verejnosti sa stretávame s dvomi hlavnými problémami, čo sa týka vnímania odvetvia inkasa a správy pohľadávok

Na jednej strane je naše odvetvie ešte stále vnímané ako „namakaní chlapi s basebalkou v ruke, čo idú hlava nehlava za peniazmi dlžníka“.

Druhým problémom je, že najmä malí veritelia, ktorí nedostali zaplatené za svoj tovar, či služby, vlastne ani nevedia, že sa môžu pri riešení svojho problému s neuhradenými pohľadávkami obrátiť na profesionálnu inkasnú spoločnosťou akou sme aj my, Intrum. Týka sa to najmä malých a stredných podnikov, či živnostníkov. Pre veľké spoločnosti sme strategickým partnerom, ktorý je nevyhnutnou súčasťou ich obchodných procesov. Stále však platí, čím skôr sa klient na inkasnú spoločnosť obráti, o to je väčšia šanca, že mu budeme vedieť pomôcť a že pri inkase uspejeme.

Chceme ukázať, že v súčasnej dobe sa inkaso pohľadávok robí empatickou a etickou formou. V prvom rade sa snažíme zistiť reálnu situáciu zákazníka. Žiaľ, stáva sa aj to, že sa človek stane dlžníkom bez toho, aby mal o tom nejakú vedomosť t.j. stane sa obeťou podvodu. Napriek tomu najväčšiu časť našich zákazníkov tvoria tzv. zámerní neplatiči. V každom prípade však postupujeme so zreteľom na situáciu každého jednotlivca a hľadáme pre neho adekvátne riešenie.
vysvetľuje Martin Musil, výkonný riaditeľ spoločnosti Intrum Slovakia

Prieskum spokojnosti zákazníkov nám ukazuje, že ideme dobrým smerom

Svoje postupy neustále kontrolujeme a revidujeme. Okrem iného aj každý rok pre nás realizuje externá agentúra prieskum spokojnosti zákazníkov.

Dosahujeme vynikajúce výsledky, ktorými presahujeme benchmarky slovenskej finančnej správy. Za posledné štyri roky 87-90% respondentov súhlasilo, že sme ochotní a máme príjemný personál. 88-91% potvrdilo, že sme vhodne komunikovali. 82-89% súhlasilo, že sme im ponúkli vhodné riešenie.

Počas vrcholiacej korona krízy sme samozrejme aj my zaznamenali nárast nepríjemných reakcií zo strany zákazníkov a mierne zhoršenie výsledkov. Ľudia boli vo väčšej miere podráždení, často až agresívni, ale v tomto roku sa už situácia upokojuje.

Podporujeme vás. Po celý čas
Intrum. Leading the way

Evidujete nauhradené pohľadávky? Požiadajte o nezáväznú cenovú ponuku

Spoločnosť Intrum a sa zaoberá inkasom pohľadávok takmer 100 rokov. Profesionálny tím analytikov a agentov moderného zákazníckeho centra dokáže naplniť vaše finančné potreby. Pošlite nám formulár, aby ste zistili, či vieme pomôcť aj vám.