Cookie button
TS: Slovenské firmy prekonali obavy z AI. 

 Až 91 % slovenských podnikov v súčasnosti využíva alebo plánuje v blízkej budúcnosti implementovať umelú inteligenciu (AI) v oblasti riadenia platieb.

Čítať viac ›

Pozor na falošné upomienky: Podvodníci zneužívajú meno spoločnosti Intrum

V posledných týždňoch sme zaznamenali zvýšený počet prípadov, kedy neznámi podvodníci zneužívajú meno a logo spoločnosti Intrum na rozosielanie falošných upomienok. Tieto podvodné správy sa snažia od príjemcov vylákať platby za údajné dlhy, ktoré často vôbec neexistujú.

1. PODVODNÉ SMS

Dňa 10.06.2025 sme opätovne zachytili cielenú podvodnú akciu, pri ktorej došlo k zneužitiu obchodného mena spoločnosti Intrum Slovakia s.r.o. (ďalej len "Intrum"), ako aj obchodného mena a údajov nášho partnera - spoločnosti DÔVERA zdravotná poisťovňa, a.s. (ďalej len „Dôvera“).

Podvodníci rozposielajú SMS správy, v ktorých požadujú uhradenie údajného dlhu. Tieto správy môžu na prvý pohľad pôsobiť dôveryhodne, avšak obsahujú viaceré podozrivé znaky.

Znaky, ktoré indikujú, že ide o podvod:

  • Falošné označenie odosielateľa: Intrum.sk (naša spoločnosť uvádza pri písomnom kontakte vždy úplný názov – Intrum Slovakia s.r.o.)
  • Nesprávne uvedená adresa: Mýtna cesta 48
  • Uvedený bankový účet nepatrí našej spoločnosti
  • Nepresné sumy: ak náhodou adresát má skutočne dlh, sumy nesedia


Dostali ste podozrivú sms?
Ak ste dostali podozrivú sms, odporúčame ju neuhrádzať a bezodkladne nás kontaktovať. Pripomíname, že je lepšie sa trikrát opýtať, ako raz zbytočne zaplatiť za neexistujúci dlh. V prípade, že ste sa už stali obeťou takéhoto podvodu, zvážte možnosť kontaktovať aj políciu.

Dôležité je upozorniť, že:
Zasiahnutí adresáti nie sú súčasťou portfólia, ktoré spravuje spoločnosť Intrum.

Predmetné SMS správy neboli odoslané ani spoločnosťou Intrum, ani spoločnosťou Dôvera. Obe spoločnosti sa stali obeťami podvodu.

Ďakujeme spoločnosti Dôvera za promptnú reakciu a podporu pri prešetrovaní tejto situácie.

 

2. FALOŠNÉ EMAILOVÉ UPOMIENKY

Predošlý typ podvodu bol odlišný. Zachytili sme ho v pondelok 19.5.2025. Obdržali sme viacej hlásení zo strany osôb, na ktoré bol podvod zameraný. Sú to osoby, ktoré spoločnosť Intrum neeviduje ani ako dlhujúcich zákazníkov, ani ako klientov.

Ide o zneužitie mena:
Neznáma osoba/spoločnosť zneužila meno spoločnosti Intrum. Nebol zistený žiaden bezpečnostný incident, ani únik informácií zo spoločnosti Intrum.  Podvodník využil email: intrum@zoznam.sk, ktorý v žiadnom prípade nie je emailom našej spoločnosti.

Ako podvod funguje:
Podvodníci rozposielajú upomienky, ktoré na prvý pohľad môžu vyzerať dôveryhodne – niekedy obsahujú aj naše logo, fiktívne čísla pohľadávok, konkrétne sumy a bankové účty. Mnohé z týchto správ sú doručované z už spomínanej adresy intrum@zoznam.sk a iných podobných adries, ktoré však naša spoločnosť nepoužíva.

Typické znaky podvodných upomienok:

  • Rozmazané logá a neprofesionálny vzhľad dokumentov
  • Nezvyčajné e-mailové adresy (napr. intrum@zoznam.sk; intrum.pohladavka@zoznam.sk)*
  • Gramatické chyby a neštandardné formulácie
  • Vymáhanie dlhov od klientov, s ktorými Intrum nikdy nespolupracoval
  • Chýbajúce alebo neplatné kontaktné údaje

*Ďakujeme spoločnosti Zoznam.sk, ktorá zareagovala okamžite, ako zistila túto skutočnosť, a dané emailové adresy zablokovala. 


3. AKO SA CHRÁNIŤ A AKO POSTUPOVAŤ

  • Ak ste dostali podozrivú upomienku, odporúčame ju NEUHRÁDZAŤ a bezodkladne nás kontaktovať cez naše zákaznícke centrum. Oficiálne kontaktné kanály nájdete v sekcii Kontakt.
  • Celkovo buďte obozretní pri platbách - nikdy neposielajte peniaze len preto, že vám prišla upomienka, ktorá vyzerá dôveryhodne.
  • Pozor na osobné údaje - Intrum vás nikdy nebude žiadať o poskytnutie hesiel, platobných údajov alebo overovacích kódov telefonicky, e-mailom alebo cez SMS.
  • Opakujeme, v prípade, že ste sa už stali obeťou takéhoto podvodu, zvážte možnosť kontaktovať aj políciu.

 

4. PREČO JE TO VÁŽNY PROBLÉM 

Tieto podvody neohrozujú len meno našej spoločnosti, ale predovšetkým dôveru ľudí v celý systém správy pohľadávok. Zároveň môžu spôsobiť značné finančné škody tým, ktorí z obavy alebo nevedomosti na takéto falošné výzvy reagujú okamžitou platbou.


Článok bol aktualizovaný 12.6.2025