Riešenie, ktoré ste mi poskytli, bolo pre mňa snáď vykúpením

Ďalší zo série rozhovorov o tom, ako „vymáhači“ pomáhajú dlžníkom dostať sa z kolotoča dlhov. Hlavný aktér: Náš zákazník Tomáš z okresu Myjava

Spoločnosť Intrum je európsky líder v oblasti inkasa a správy pohľadávok. Ľudia poznajú túto profesionálnu finančnú inštitúciu pod ľudovým označením „vymáhači“.

Pred niekoľkými rokmi sme priniesli výraznú zmenu postupov do odvetvia vymáhania pohľadávok. Pokojne môžeme tvrdiť, že vymáhanie už neexistuje, ale sme už skôr poradcovia, ktorí dlžníkov považujú za zákazníkov. Vždy pozorne počúvame príbeh človeka, s ktorým spolupracujeme. Nie je to len evidenčné číslo. Každú komunikáciu zaznamenávame a sledujeme priebeh spolupráce a to, či dlžník pristupuje zodpovedne k svojmu záväzku.
vysvetľuje Martin Musil, výkonný riaditeľ Intrum Slovakia

V prípade zákazníka, ktorý si uvedomuje svoju zodpovednosť a má skutočný záujem vymaniť sa z dlhov, dokážeme pristúpiť aj k špeciálnym riešeniam. 

Tak to bolo aj s Tomášom z okresu Myjava, ktorému aj takouto cestou ďakujeme za ochotu podeliť sa s verejnosťou o svoj príbeh.

V skratke o Tomášovi

Tomáš v mladosti utrpel úraz, kvôli ktorému prišiel v konečnom dôsledku o prácu a tým aj o príjem. Následne už nedokázal splácať svoju pôžičku v banke. Po tom, ako sa jeho prípad dostal ku nám, sledovali sme jeho prístup a vývoj celkovej situácie. Po skúšobnej dobe, ktorú u nás úspešne absolvoval, sme mu ponúkli špeciálne riešenie. Evidovali sme u neho záväzok vo výške niečo málo nad 7 tisíc eur. Bola mu odpustená časť príslušenstva a poskytnutá nová pôžička s pohodovou výškou mesačnej splátky. Takýmto riešením sme mu ušetrili viac ako 4 tisíc eur.

1. Ako sa to stalo, že ste sa dostal do problematickej situácie? Koľko ste mal vtedy rokov?

Všetko to začalo, keď som mal asi 21 rokov. Bol som mladý, žil som sám, pracoval som a chcel som si kúpiť auto. Mal som dobrú prácu, tak mi to prišlo vhod. Zobral som si v banke pôžičku. Auto som nestihol kúpiť a stal sa mi vážny úraz, ktorý som si sám spôsobil v práci, čiže nebolo možné žiadať odškodné ani inú finančnú podporu. Zostal som doma bez príjmu a nemocenské nebolo ani na zaplatenie nájomného. Peniaze sa rýchlo míňali. Po zotavení ma z práce pre dlhodobú práceneschopnosť prepustili a tak som musel zobrať prvú prácu, ktorá mi bola ponúknutá za nízky plat. Pôžička sa mi nedala splácať a po čase, ako som nesplácal, a k tomu sa dosť sťahoval, som na splácanie zabudol.

2. Čo vás motivovalo riešiť svoj problém s dlhmi? Ako ste postupoval?

To prišlo vekom. Začal som inak premýšľať. Premýšľať nad budúcnosťou, že s dlhmi sa nikam nedostanem ani neposuniem vpred.

3. Ako ste sa stal našim zákazníkom?

Môj dlh v banke bol postúpený k vám a tak som sa stal vaším zákazníkom.

4. Aké riešenie sme vám poskytli?

Riešenie, ktoré ste mi poskytli, bolo pre mňa snáď vykúpením. Zavolal mi váš pracovník s tým, že má pre mňa ponuku. Išlo o to, že mi viete z môjho dlhu, kde vysoko narástli úroky voči banke, odpustiť či oddlžiť úroky s tým, že zaplatím len čiastku, ktorú mi banka v čase poskytnutia úveru dala. Vyriešili ste za mňa celý dlh s tým, že ste mi poskytli pôžičku v hodnote úveru a tým ma prakticky oddlžili.

5. Prečo a v čom ste bol spokojný s prístupom zamestnancov našej spoločnosti?

Musím povedať, že spokojný som nad mieru. Či už s prístupom alebo s rýchlosťou odozvy.

6. Čo vás najviac príjemne prekvapilo?

Tak najviac ma príjemne prekvapilo hlavne to, že ste mi takúto pomoc poskytli a pomohli ma posunúť vpred.

7. Ako sa vo vašom živote prejavila naša pomoc?

Konečne som oddlžený a okrem splátky pôžičky nemám žiaden dlh.

8. Je ešte niečo, čo by ste rád doplnil, spomenul, odporučil ľuďom v podobnej situácii, ako bola tá vaša?

Určite by som odporúčal ľuďom, aby konali tak, aby sa nezadlžili. Ale keď už k tomu aj príde, aby to riešili. A s čistou hlavou môžem odporučiť vašu spoločnosť na riešenie takýchto krízových situácií, pretože mne ste veľmi pomohli. 

 

Ďakujeme za rozhovor.


Evidujete nauhradené pohľadávky? Požiadajte o nezáväznú cenovú ponuku

Spoločnosť Intrum sa zaoberá inkasom pohľadávok takmer 100 rokov. Profesionálny tím analytikov a agentov moderného zákazníckeho centra dokáže naplniť vaše finančné potreby. Pošlite nám vyplnený formulár nižšie, aby ste zistili, či vieme pomôcť aj vám.